Veski Post peatus

kaardile

oktoober 1901

 

    

Veski Posti (ka Lutheri Post) peatus 20.sajandi alguses. Vasakpoolne haru suundus kalmistute vahelt ja läbi Kadrioru Tallinn-Sadam jaama, parempoolne haru Osse&Co Tselluloosi ja Puupapivabrikuni, mis hiljem pikendati Dvigateli postini (Lasna e. Ülemiste jaam). Esiplaanil väga omapärane semafor. Jaam on oma nime saanud ilmselt kunagise vesiveski järgi mis asus seal lähedal Härjapea jõel. Veski Posti jaamahoone asub aadressil Filtri tee 20, Tallinn.

 

Kadrioru poolt tulev kaubarong kahe kalmistu vahel 1970.aastatel. Rongi vedav vedur Tu2-093 asub täna Leedus Panevezise depoos ja on töökorras.

 

Kitsarööpmelise viadukt üle laiarööpmelise raudtee Veski post ja Tallinn-Väike jaamade vahel, vaadatuna Balti jaama suunas. Kiri vagunitel: "I-oe Obshestvo P.P" ehk "Pervoje Obshestvo Podjeznõh Putei". Foto on unikaalne, kuna viaduktil seisvat Kolomna tehases 1896.a. valminud vedurit R-204 ei eksisteeri Eesti vedurite nimekirjades pärast 1926.a. vedurinumbrite muutmist. Seega oli ta ilmselt vahetusvedur kas Lätist või Ukrainast ning kui toimus "R"-seeria ümbernimetamine "E"-seeriaks, teda Eestis enam ei olnud. Vastasel juhul oleks ta saanud ilmselt numbri E-71, kuna tema sõsarvedur R-203 sai numbriks E-70. Numbrit E-71 hakkas kandma hoopis vedur R-208. (Leo Narbekovi tähelepanekud)

Viadukti metallferm eemaldati 1973.a. võimaldamaks laiarööpmelise raudtee elektrifitseerimist Tallinnast Kehrani. Veski posti poolne sillasammas lammutati veidi hiljem kui laiendati laiarööpmelist raudteed. Viadukti muldkeha on säilinud ainult Veski posti poolsel küljel.

 

Allikad: http://www.hansaco.ee/raudtee


Lõpetasid loo vaatamise. Võid lugu uuesti vaadata või selle sulgeda ning valida lugude valiku menüüst uued lood. Korraga saad vaadata kuni kolme lugu.

Korraga saab valida 3 lugu, kui soovite valitud lugusid muuta, siis võtke linnuke varasema valiku eest

Uute lugude valimiseks palun peata lugu vajutades nuppu “Stop ja tagasi algusse”

Vali lugusid

Legend

{header}

  • rong