Sonda jaam

kaardile

1926

Sondas oli nii kitsa- kui ka laiarööpmelisel raudteel ühine jaam. Esimene (laia) jaam asus praegusest jaamast 1 - 1,3 km Narva suunas ning rajati u. 1890.a. ja hävis 1930.aastatel. Teine jaam ehitati praegusele kohale 1897.a., suuremad ümberehitused olid 1926.a. ja 1933.a. mil ehitati juurde ruumid puhveti ja postkontori jaoks, hoone hävis 1941.a. suvel sakslaste lennukipommi tabamusest. Kolmanda jaamahoone ehitasid sakslased kuid see meenutas välimuselt pigem kuuri. Sonda jaamast läks kitsarööpmeline raudteeharu ka Tallinna suunas Uljasteni, tee oli kolmerööpaline, s.t. laiarööpmelise raudtee sisse oli paigaldatud kolmas rööbas kitsarööpmeliste rongide jaoks. Pildil on neljas, peale sõda ehitatud jaamahoone.

Sonda järjekorralt teine jaamahoone 1930.aastate lõpul. Hoone ehitati 1897.a. ning hävis 1941.a. suvel pommitabamuse tagajärjel. Alumisel fotol on jaamahoone suuremaks ehitatud. Silt vasakpoolse ukse kohal: "POST, TELEGRAAF, TELEFON", parempoolse ukse juures: "EINELAUD

Viimane kitsarööpmeline rong väljumas Sondast Mustvee suunas 1.mail 1972.a.

Sonda veduridepoo ja veetorn. Alates 2001.a. kevadest asub depoo juures olnud välikäimla Lavassaare raudteemuuseumis. Foto H.Muda, aprill 2001.

Jupike kitsarööpmelist raudteed 2001.a. aprillis. Sellel teejupil seisid pikka aega kaks Poola päritolu Pafawag reisivagunit. Tänaseks on rööpad läinud kõige kaduva teed.

Mälestuskivi Sonda veduridepoo juures. Kivi paigaldati 05.08.1989.a. Foto H.Muda, aprill 2001.

 

Allikad: http://www.hansaco.ee/raudtee/

 


Lõpetasid loo vaatamise. Võid lugu uuesti vaadata või selle sulgeda ning valida lugude valiku menüüst uued lood. Korraga saad vaadata kuni kolme lugu.

Korraga saab valida 3 lugu, kui soovite valitud lugusid muuta, siis võtke linnuke varasema valiku eest

Uute lugude valimiseks palun peata lugu vajutades nuppu “Stop ja tagasi algusse”

Vali lugusid

Legend

{header}

  • rong