Avinurme jaam

kaardile

1927

Avinurme jaama ehitamine 1925.a.

Avinurme esialgse 1925.a. eriprojekti järgi ehitatud jaamahoone põletasid taganevad Nõukogude hävitusbataljonlased 1941.a. suvel. Avinurmes oli 4 jaamateed ja 1 tupiktee kaubaaida juures, lisaks harutee liiva laadimiseks mis viis kiriku kõrvale liivakarjääri. Auruveduritele oli kaevu juures pulsomeeter - auru jõul töötav veepump. Jaama piirasid semaforid. 

Viimane rong Avinurmes 1.mail 1972.a. 

 Avinurme hilisem jaamahoone. Foto H.Muda, aprill 2001

 Foto H.Muda 2004

Kohalike entusiastide eestvedamisel ja Avinurme kooliõpilaste kaasabil renoveeriti 2002.a. sild ja 100m pikkune lõik endist raudteed. Sillale on üles seatud restaureeritud veerem. Restaureerimisel ei ole püütud jälgida originaalilähedust, kuid kas see ikka ongi alati kõige olulisem kui ei ole tegemist just muuseumiga? Vedur MUZ-4 pärineb Tudu metsakombinaadist. Selliseid ZIC-5 veoautolt pärineva bensiinimootoriga motrisse valistati Venemaal aastatel 1946...58. Veduri järel olev reisivagun PV40 on toodud ilmselt Oru turbatööstusest. Punane 20T Altai kinnine kaubavagun on pärit Sondast kus see vedeles aastaid depoo juures põõsastes. Veel on rongi koosseisus üks platvormvagun ja väike kaevandusvagonett. Lähitulevikus on plaanis raudtee pikendada 1400 meetrini. Rong sõidab suvekuudel laupäeviti.

 

Allikad: http://www.hansaco.ee/raudtee


Lõpetasid loo vaatamise. Võid lugu uuesti vaadata või selle sulgeda ning valida lugude valiku menüüst uued lood. Korraga saad vaadata kuni kolme lugu.

Korraga saab valida 3 lugu, kui soovite valitud lugusid muuta, siis võtke linnuke varasema valiku eest

Uute lugude valimiseks palun peata lugu vajutades nuppu “Stop ja tagasi algusse”

Vali lugusid

Legend

{header}

  • rong