Kesk-Eestis säilinud vagunid

kaardile

2001

Eestiaegse puidust külmvaguni kere Võhmuta peatuskohas 2001.a. mais, kasutusel puukuurina.

.

Tsaariaegne 10 t kandejõuga posti/pakivagun Lelle jaamas 2001.a. mais. Vaguni ehitusaasta jääb arvatavalt vahemikku 1895...1898. Vagun on omapärane selle poolest, et on valmistatud üleni tammepuust, k.a. vaguni alusraam. Ülemisel pildil on näha katusetalasid ja lükandukse alumine siin. Alumisel pildil on esiplaanil näha pidurirõdu koos pidurihoova kronsteiniga. Vagun tükeldati 1990.aastatel.

Piltmõistatus. Maasse fekaalimahutiks kaevatud 14,5 t kandejõuga tsisternvaguni needitud tsistern Lelle jaamahoone juures 2001.a. aprillis. Tsistern on valmistatud Riigiraudteede Peatehastes Tallinnas 1920.aastate lõpul. Tsistern asus varem Pärnu kaubajaamas.

Auruvedur Kc4-110 on valmistatud Tsehhoslovakkias Skoda tehases 1949.a. Vedur sattus Lätist Eestisse 1950.aastatel. Pärast mahakandmist seisis vedur mälestusmärgina Tallinn-Väike depoo juures, täna asub vedur-mälestusmärk Türi raudteejaama juures. Aprill 2001.

1950.aastate Ida-Saksa Bautzen külmvagunist ehitatud staabivagun seisis aastaid Viljandi jaamas tupikteel, olles kasutasel raudteelaste kommunistliku agitpunktina. Nimetatud tupiktee on Viljandi jaamas tänaseni alles, vagun asub aga mahajäetuna Olustvere lähedal. Samas asub ka 20.sajandi algusest pärineva tsisternvaguni needitud tsistern. Kahjuks lõigati mõlemad vagunid 2004.a. kevadel vanarauaks. Fotod on teinud hr Silver Kuik Viljandist.

Poola päritolu Pafavag 2AW reisivagun Järvakandi lähedal. Vagun on ehitatud 1957.a. ja kannab tehasenumbrit 138. Seda vagunit ei ole kunagi kasutatud riigiraudteel vaid ainult Järvakandi-Eidapere tööstusraudteel. Sellele viitavad mitmed pisiasjad, näiteks puhvritulede puudumine. Alates 2004.a. septembrist asub vagun Lavassaare raudteemuuseumis.

Külmvagun Järvakandis 2003.a. veebruaris

Turbavagonett Järvakandis 2003.a. veebruaris

Läti päritolu 1930.aastate kinnise kaubavaguni jäänused Hagudis 2001.a. juunis. Vagunil on eriline pingutitega (tõmbidega) raam, pildil on näha lisaks põrandale ka üks katuse otsakaartest. Vagun oli aastaid kasutusel raudteelaste tööriistakuurina, kuni ta lammutati 1980.aastatel küttepuudeks.

Fotod ja tekst: H.Muda


Lõpetasid loo vaatamise. Võid lugu uuesti vaadata või selle sulgeda ning valida lugude valiku menüüst uued lood. Korraga saad vaadata kuni kolme lugu.

Korraga saab valida 3 lugu, kui soovite valitud lugusid muuta, siis võtke linnuke varasema valiku eest

Uute lugude valimiseks palun peata lugu vajutades nuppu “Stop ja tagasi algusse”

Vali lugusid

Legend

{header}

  • ring
  • rong